ایگور بارینف تاکید کرد، متاسفانه افراطی¬گرایی هنوز در جمهوری داغستان ریشه کن نشده است و تهدیدهای آن پا برجاست.

  

ششم ماه مارس سال جاری ایگور بارینوف رئیس آژانس فدرال امور اقوام با شیخ احمد افندی مفتی جمهوری داغستان دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین به بررسی مسائل مربوط به همکاری در حوزه سلامت دینی-اخلاقی جامعه، غنای روابط میان اقوام و میان مذهبی جمهوری داغستان و چشم انداز همکاری آتی در راستای منافع ملت این جمهوری پرداختند.

ایگور بارینوف رئیس آژانس فدرال امور اقوام در پایان این دیدار به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت. رئیس آژانس فدرال امور اقوام تصریح نمود، «من بایستی به اینجا سفر می­کردم و از مفتی داغستان و فعالیت ایشان قدردانی می­نمودم. حادثه اخیر در کیزلیار همگان را در این فکر فرو برد که متاسفانه هنوز افراطی گری در جمهوری داغستان به طور کامل ریشه کن نشده است و تهدیدهای آن بر جای مانده است. بایستی از مسئولین مذاهب مختلف در کیزلیار تشکر کرد که این اتفاق را محکوم کردند و با اتحاد کامل باعث آرامش خاطر مردم شدند.»

-لازم به ذکر است که در این حادثه، فردی ناشناس در شهر کیزلیار داغستان، مردمی که پس از مراسم دعا از کلیسا خارج می­شدند را مورد اصابت گلوله قرار داد. در این حادثه ۴ نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

ایگور بارینوف همچنین افزودند، «این امر و اتحاد مسئولین مذاهب و قومیت­های مختلف نشان داد که جمهوری داغستان فارغ از اینکه دارای ملیت­های گوناگون و مذاهب مختلف است، اما همچنان متحد و یکپارچه است.»

رمضان جعفراُف معاون رئیس موقت جمهوری داغستان و محمد عبدالرحمان­اف سرپرست موقت کمیته مذهبی داغستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

منبع خبر: اسلام در کشورهای مستقل مشترک المنافع

http://islamdag.ru/news/۲۰۱۸-۰۳-۰۷/igor-barinov-vstretilsya-s-muftiem-dagestana-video

تاریخ خبر: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

کد خبر 2857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =